عوامل مهم در خرید مبلمان اداری شیک

سه شنبه 16 مرداد 1397
18:58
معین

عوامل مهم در خرید مبلمان اداری شیک

برای خرید مبلمان اداری فروشگاه های زیادی وجود دارد اما خرید مبلمانی خاص و شیک هم به زمان بیش تری نیاز دارد و هم هزینه ی بیش تری را هم می طلبد .

اغلب مدیران و افرادی که نوع مبلمان اداری را انتخاب می کنند شکیل و به روز بودن آن ها برایشان اهمیت ویژه ای دارد , با توجه به تاثیری که مبلمان و دکوراسیون در محل کار دارد تنوع در این باب زیاد شده و تولیدی ها و فروشگاه های متعددی در زمینه تولید و فروش مبلمان اداری فعالیت می کنند .

اگر قصد خرید مبلمان اداری را دارید بایستی به نکاتی توجه کنید و بر اساس آن ها دست به خرید بزنید در غیر اینصورت ممکن است بدون آگاهی های لازم اقدام به تهیه ی مبلمانی نامناسب و بی کیفیت کنید .

دو فاکتور مهم که در خرید مبلمان اداری نقش دارند عبارت اند از :

1. طرح , رنگ و مدل مبلمان

مبلمان اداری در هر طرح و رنگی موجود هستند و شما می توانید به راحتی آنچه را که مدنظرتان است تهیه فرمایید , در این باره به نوع کاربری هر یک از قسمت های دفترکارتان حتما توجه کنید و مبلمانی متناسب با آن قسمت تهیه فرمایید .

برای دفترهای کوچک نوع مبلمان مدرن با رنگ های نسبتا روشن توصیه می شود با این انتخاب جلوه ای خاص و زیبایی به محیط کار خود می دهید .

2. فضای مورد نیاز مبلمان

هر کدام از انواع سبک های مبلمان بنا به ابعادی که دارند فضایی را اشغال می کنند , برای فضا های کوچک به کار گیری سبک کلاسیک مبلمان توصیه نمی شود در این موارد استفاده از مبلمان مدرن است که به کار می آید .

نوع کلاسیک مبلمان برای چیده شدن به فضای زیادی نیاز دارند , اگر دفتر کار شما بزرگ است می توانید از این سبک استفاده کنید که به محیط کار شما شکوه و زیبایی خاصی می بخشد .


[ بازدید : 78 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مبلمان اداری و دفتری

سه شنبه 16 مرداد 1397
18:58
معین

مبلمان اداری و دفتری

عمده کاربرد مبلمان اداری در دفاتر کار و شرکت ها و سازمان است اما از آن ها در مراکز و مکان های عمومی هم استفاده می شود , تنها تفاوت آن ها در نوع و به طور کلی ظاهر آن هاست . در هر مجموعه ای بنا به فعالیتی که دارد نوع مبلمان مخصوصی استفاده می شود به طور مثال مبلمان شرکت ها و سازمان ها خصوصی با مبلمان و تجهیزات اماکن عمومی متفاوت است .

در مکان های عمومی چون فرودگاه ها یا بانک ها از تجهیزات و مبلمانی چون میز , صندلی , کانتر و پارتیشن و .. استفاده می شود و در شرکت های خصوصی تمام وسایل بالا به علاوه یکسری تجهیزات دیگر .

انتخاب مبلمان اداری

یکسری نکات در انتخاب مبلمان اداری باید در نظر گرفته شود و افراد بر اساس آن ها دست به خرید بزنند .

· یکی از این نکات تناسب و هماهنگی مبلمان با فضا و محیطی است که قرار است در آن چیده شود , مبلمانی را که تهیه می کنید بر اساس نوع دکوراسیون محل انتخاب کنید به طور مثال به رنگ و یا کاغذ دیواری ها و نوع پوشش به کار رفته در کف اتاق و .. توجه کنید .

· در اتاق های رسمی حتما از نوع مبلمان اداری و رسمی استفاده نمایید , خیلی به راحتی مبلمان و تجهیزات اتاق فکر نکنید در اینجا آنچه که اهمیت دارد ظاهر و نوع چینش مبلمان است و در اتاق های کنفرانس و جلسات نوع ساده اما شکیل مبلمان را به کارگیرید چرا که امکان ملاقات با افراد غریبه به جهت همکاری وجود دارد .

· نوع , مدل و رنگ مبلمان بر اساس نظر و سلیقه ی مدیریت مجموعه تعیین می شود . با مشورت گرفتن از افراد و کارمندان شرکت می توانید انتخاب بهتری در این راستا داشته باشید , اغلب افراد مجموعه مبلمانی راحت را ترجیح می دهند چرا که زمان طولانی را در شرکت می گذرانند و لازم است در این مدت راحت و راضی باشند .


[ بازدید : 85 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

انواع مبلمان اداری برای دکوراسیون محل کار

سه شنبه 16 مرداد 1397
18:57
معین

انواع مبلمان اداری برای دکوراسیون محل کار

در این مقاله سعی کرده ایم تا با جمع آوری اطلاعات مفید به شما برای خرید بهترین لوازم و مبلمان اداری راهنمایی های لازم را بدهیم , آگاهی شما در این زمینه موجب انتخابی مناسب و صحیح خواهد شد .

از مهم ترین لوازم و اسباب و وسایل مربوط به اداره جات مبلمان اداری است که نقش مهمی در بهتر دیده شدن محیط کار دارد , از انواع مبلمان های اداری در سازمان هایی چون : آموزشگاه ها , بانک ها , فرودگاه ها , شرکت ها و .. استفاده می شود و هر کدام نیز بنا به نوع کاربری که دارند مبلمانی مخصوص به خود می طلبند به همین دلیل هم امروزه با حجم انبوهی از تولیدات مبلمان اداری مواجه هستیم .

منظور از مبلمان اداری میزها , صندلی ها , پارتیشن ها , کتابخانه ها و قفسه ها و .. می باشد و هریک مناسب محیطی و فضایی طراحی شده اند .

یک مجموعه دارای فضاهای مختلفی چون سالن های کنفرانس , سالن های انتظار , بخش مدیریت , بخش کارمندان و .. است . میزها , صندلی ها و به طور کلی دکوراسیون برای هریک از این قسمت ها متفاوت است , به هنگام خرید مبلمان این نکته را از یاد نبرید .

میز اداری

میزهای اداری اعم از میز مدیریت , میز کنفرانس , میز پذیرایی , میز کارمند و میز منشی است . میز قسمت مدیریت با ابعاد بزرگ تر و طرح های زیباتری تولید می شود و میز هر یک از کارمندان و کارکنان نیز بنا به استفاده آن ها دارای ابعاد و اشکال مختلفی است اما به طور کلی سایز آن ها کوچکتر و دارای تعداد کشو های متعددی هم هستند .

صندلی اداری

در طراحی این نوع صندلی ها استاندارد های لازم به کار گرفته شده است و صندلی کاملا راحت و ارگونمی تولید شده است که متناسب با فرم بدن است و فرد را دچار دردهای عضلانی و خستگی های مفرط نمی کند چرا که افراد مجموعه باید ساعات طولانی را در پشت میز سپری کنند .


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

انواع مبلمان اداری مدرن و لوکس

سه شنبه 16 مرداد 1397
18:57
معین

انواع مبلمان اداری مدرن و لوکس

از انواع مبلمان اداری می توان به مبلمان لوکس اشاره کرد این نوع مبلمان به صورت بسیار مجلل و شیک طراحی و تولید می شوند و مناسب برای افرادی ست که ظاهر مجموعه و محیط کار برایشان اهمیت ویژه ای دارد .

این نوع مبلمان فاخر و اشرافی با ظاهری خاص و کیفیتی بی نظیر توسط برندهای داخلی و خارجی تولید می شوند , مدیران مجموعه ها با اعمال سلیقه ی شخصی خود می توانند آنچه که مدنظرشان است را تهیه فرمایند . طراحان و تولید کنندگان مبلمان اداری با توجه با خواست و نظر مشتری مبلمان را طراحی و تولید می کنند .

از این نوع مبلمان در اماکن و سازمان هایی با محیط ها و فضاهایی خاص استفاده می شود که زیبایی آن ها را دوچندان می کند , در تولید مبلمان لوکس از بهترین و مرغوب ترین متریال و پارچه ها استفاده شده است و همین هم کیفیت بالای آن ها را موجب شده است .

اگر ظاهر محیط کارتان برایتان اهمیت دارد باید گفت که مبلمان لوکس برای شما بهترین انتخاب است , در مورد قیمت این نوع مبلمان باید گفت که طراحی خاص و کیفیت بی نظیرشان قیمت بالای آن ها را حاصل شده است . برای خرید مبلمان لوکس نیاز به صرف هزینه ی نسبتا بالایی دارید اما این در مقابل شکوه و جلوه ای که محیط کارتان به خود می گیرد ارزشی ندارد .

مبلمان مدرن

نوع ساده ای از مبلمان , مبلمان مدرن هستند . این نوع مبلمان با تنوع بسیار زیادی تولید می شوند و نوع و مدل آن بستگی به نوع سلیقه شما دارد . اگر طرفدار مبلمان کم جا و به روز هستید استفاده از این نوع مبلمان به شما توصیه می شود .

قیمت مبلمان مدرن در مقایسه با مبلمان لوکس و فاخر بسیار کم تر است اما این به معنای کیفیت پایین آن ها نیست بلکه به نوع متریال و نحوه ساخت آن ها ربط دارد , در مورد کیفیت این مبلمان به شما این اطمینان را می دهیم که تا سال ها قابل استفاده هستند بدون اینکه تغییر حالت بدهند و ظاهری ناخوشایند به خود بگیرند .


[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مبلمان اداری شامل چیست

سه شنبه 16 مرداد 1397
18:57
معین

مبلمان اداری شامل چیست ؟

در هر سازمان و مجموعه ای مبلمان بر اساس نظر مدیریت انتخاب و خریداری می شود , مدیریت مجموعه با آگاهی از یکسری نکات می توانند بهترین و مناسب ترین نوع مبلمان را در دفتر کار خود به کار گیرند .

در ابتدا نکات مهم و تاثیرگذار در انتخاب مبلمان مناسب را برایتان شرح می دهیم و سپس به بررسی انواع تجهیزات مبلمان اداری خواهیم پرداخت .

خرید مبلمان

به هنگام خرید مبلمان توجه فرمایید که مبلمان هایی با رنگ های روشن و طرح های مدرن تقریبا مناسب برای هر محیط و فضایی هستند , مبلمان با رنگ های روشن به محل کار شما جلوه ی خاصی می بخشد و تاثیر زیادی در روحیه ی افراد مجموعه خواهند داشت .

مبلمان مدرن برای فضاهای کوچک طراحی شده اند , استفاده از نوع مناسبی از این مبلمان فضای شما را بزرگتر نشان می دهد علاوه بر آن این نوع مبلمان قیمت پایین تری هم دارند و به همین دلیل هم مورد استفاده ی بسیاری در این عرصه قرار گرفته شده اند .

چینش مبلمان به اندازه نوع و مدل آن ها اهمیت ویژه ای دارد , اگر سبک کلاسیک مبلمان را ترجیح می دهید باید بدانید که این نوع مبلمان نیاز به فضای بزرگتری دارند و در محیط های کوچک جلوه ی زیبایی نخواهند داشت .

در هر قسمت از شرکت مبلمان مخصوص با آن قسمت را به کار ببرید به طور مثال مبلمان مدیریت مجموعه نبایستی با مبلمان کارمندان سازمان یک شکل باشد و مبلمان میهمان نیز نباید مانند صندلی های اتاق کنفرانس باشند .

هر کدام از تجهیزات و اسباب و وسایل اداره را در محل مناسبی قرار دهید . قفسه ها , کتابخانه ها , پارتیشن ها و .. باید دقیقا در محل مخصوص به خود قرار گیرند .

تجهیزات مبلمان اداری

مبلمان اداری شامل میزها , صندلی ها , قفسه های بایگانی , کتابخانه ها , میز های کامپیوتر و تحریر , پارتیشن ها و .. است و از آن ها نیز در تمامی سازمان ها از جمله : فرودگاه ها و ترمینال ها , مراکز آموزشی , رستوران ها و .. استفاده می شود .


[ بازدید : 63 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آشنایی با مبلمان اداری و انواع آن

سه شنبه 16 مرداد 1397
18:56
معین

آشنایی با مبلمان اداری و انواع آن

دکور محل کار شما نقش مهمی در روحیه ی افراد و کارکنان خواهد داشت , اکثر اشخاصی که به محیط کار شما وارد می شوند به اولین چیزی که توجه نشان می دهند نوع دکوراسیون و مبلمان است پس در قدم اول برای اینکه در نظر مشتریان خود اعتبار و پرستیژ بالایی داشته باشید به ظاهر مجموعه خود اهمیت بدهید .

شاید ندانید که مبلمان مناسب و هماهنگ با محیط تا چه اندازه در بازدهی و عملکرد مجموعه شما تاثیر گذار است , اگر افراد و کارمندان یک سازمان از راحتی محل کار خود ناراضی باشند تلاش می کنند که هر چه زودتر کار خود را تمام کرده و اداره را ترک کنند و این احتمال اشتباه و خطای آنان را افزایش می دهد , هر اندازه که محیط کار راحت تر باشد کارمندان احساس آسایش و رضایت بیش تری دارند و کار خود را به بهترین نحو انجام می دهند .

مبلمان اداری به عنوان مهم ترین پارامتر در دکور و هم چنین راحتی کارمندان تاثیر ویژه ای دارد پس در تهیه ی آن ها توجه لازم را داشته باشید .

انواع مبلمان اداری

مبلمان اداری برای تمامی شرکت ها و سازمان ها به کار گرفته می شوند پس لازم است در انواع و مدل های مختلفی طراحی و تولید شوند .

مبلمان اداری در نوع های ساده , لوکس , مدرن , کلاسیک و .. تولید می شوند . از هر کدام از این مبلمان در قسمت های مختلف یک شرکت می توان استفاده کرد به شرطی که بین آن ها تناسب و هماهنگی ایجاد شود .

به طور مثال مبلمان قسمت کارمندان یک سازمان با قسمت کنفرانس و جلسات کاملا متفاوت است , در قسمت کارمندان برای هر فردی یک میز و صندلی و سایر تجهیزات مورد نیازش قرار داده شده و در اتاق های کنفرانس یک میز کنفرانس با تعدادی صندلی برای برگزاری جلسات و میتینگ ها .


[ بازدید : 77 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

سه شنبه 16 مرداد 1397
18:56
معین

مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

مبلمان اداره ها و سازمان ها بر اساس سلیقه ی شخص مدیریت و گاهی هم تمامی افراد مجموعه تهیه می شوند , آنچه که به هنگام خرید مبلمان اداری بایستی به آن توجه کرد هماهنگی و تناسب مبلمان با فضا و سایر تجهیزات محیط است به این معنی که اگر نوع دیزاین و دکوراسیون محیط کار شما مدرن و امروزی است از نوع مدرن و به روز مبلمان استفاده کنید و اگر فضای شرکت شما قدیمی و کلاسیک است بهتر است مبلمان کلاسیک را به کار ببرید .

تنوع انواع مختلف مبلمان به شما این امکان را می دهد که تلفیقی از هر دو سبک را به کار ببرید اما در این مورد بایستی به نکاتی مهم و کلیدی توجه کنید که عدم آگاهی از آن ها موجب ایجاد محیطی نازیبا و ناهماهنگ خواهد شد .

مبلمان اداری مدرن

نوع به روز و جدیدی از مبلمان هستند که با تنوع زیادی تولید می شوند , این مبلمان نیاز به فضای زیادی ندارند و برای هر محیط و سازمانی طراحی شده اند . مبلمان مدرن به راحتی قابلیت ست شدن و هماهنگ شدن با هر محیطی را دارند , قیمت این نوع مبلمان در مقایسه با نوع کلاسیک آن ها ارزان تر و به صرفه تر است .

افرادی که فضای زیادی در اختیار ندارند می توانند از این نوع مبلمان با رنگ های روشن و مدرن استفاده کنند .

مبلمان اداری کلاسیک

این نوع مبلمان نوع کلاسیک و قدیمی مبلمان هستند و طرفداران بسیاری هم دارند اما آن ها برخلاف مبلمان مدرن به فضای بیش تری نیاز دارند و در محیط های کوچک کاربردی نیستند . مبلمان کلاسیک در نوع ها ساده و لوکس تولید می شوند و به همین دلیل هم می توانند پاسخگوی نیازها و سلایق افراد مختلف باشند .

قیمت مبلمان کلاسیک بر اساس کیفیت متریال تعیین می شود اما نسبت به مبلمان مدرن گرانترهستند و نیاز به صرف هزینه ی بیش تری دارند .


[ بازدید : 63 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

مبلمان و میز و صندلی های اداری

سه شنبه 16 مرداد 1397
18:55
معین

مبلمان و میز و صندلی های اداری

برای حفظ سلامتی و آسایش افراد یک مجموعه لازم است از راحتی مبلمان محیط مطمئن شویم , منظور از مبلمان اداری صندلی , میز , قفسه ها و سایر اسباب و وسایل ضروری است . مبلمان اداری دارای نوع ها و مدل های متفاوتی هستند که از هر کدام در یک محیط و مجموعه ای استفاده می شود .

میز اداری

میزهایی که در اداره ها و شرکت ها به کار برده می شوند بایستی دارای یکسری استاندارد هایی باشد تا به سلامت افراد آسیبی وارد نکند و از خستگی های مفرط آنان جلوگیری نماید .

ارتفاع یک میز مناسب به گونه ای است که شخص با قرار گرفتن در پشت آن و انجام اموری چون تایپ و .. دچار مشکلات ستون فقرات و گردن نشود , دست ها به راحتی روی آن قرار گیرند و گردن خیلی خم نشود .

میز های اداری در مدل های متفاوتی موجود هستند .

میز مدیریت که مربوط به قسمت مدیریت است , این نوع میز پرستیژ و اعتبار شرکت را در نظر مشتریان نشان می دهد پس به هنگام خرید علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد به ظاهر آن هم توجه داشته باشید .

میزهای کارمندی که به تعداد کارمندان تهیه می شود و هر کدام از افراد مجموعه نیز بر اساس سمت و جایگاهی که دارند دارای میزی متناسب هستند .

صندلی اداری

افراد در مجموعه به جایی راحت برای نشستن نیاز دارند , یکی از مهم ترین پارامترها در محیط کار صندلی راحت و استاندارد است که تاثیر مستقیمی بر سلامت افراد دارد .

ارتفاع یک صندلی مناسب معمولا تا زانو است و فرد با نشستن بر روی آن احساس ناراحتی نمی کند , فرم بدن را در حالت استاندارد و ساق پاها را به طور عمودی نگه می دارد .

صندلی های اداری نیز مانند میزهای اداری دارای مدل های متفاوتی هستند .

صندلی مدیریت که رئیس مجموعه از آن استفاده می کند و ظاهر آن به اندازه میز مدیریت اهمیت دارد . این نوع صندلی ها مطابق با نوع سلیقه و خواست مدیریت اداری تهیه می شود .

وصندلی کارمندان که پشت هر میز کارمندی قرار داده شده است , این صندلی ها بر اساس نوع میز و دکوراسیون اتاق ها خریداری می شود .


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

مدل های مختلف مبلمان اداری

سه شنبه 16 مرداد 1397
18:55
معین

مدل های مختلف مبلمان اداری

از آیتم های اصلی و اساسی دکوراسیون و طراحی داخلی هر فضایی مبلمان است , آنچه که در بدو ورود به هر مکانی به چشم می خورد مبلمان و دیزاین داخلی آن است به همین دلیل هم برای خرید و چیدمان مبلمان باید اطلاعات کافی را داشته باشیم .

مبلمان اداری چیست ؟

مبلمان اداری شامل میز , صندلی و سایر اسباب و وسایل لازم و ضروری در محیط کار است , محل کار شما بیانگر نوع فعالیت و کاربری شرکت است و اهمیت به آن نشان دهنده ارزش شما به کار و مشتریانتان است سعی کنید محل کارتان را همیشه آراسته و زیبا نگه دارید .

مبلمان و تجهیزات اداری در انواع و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند , برندهای داخلی و خارجی اهمیت این موضوع را دریافته اند و تمام تلاش خود را به جهت تولید و ساخت انواع مدل های مبلمان به کار گرفته اند .

مدل ها و طرح های مبلمان اداری بسیار متنوع است . مدل های مختلف مبلمان اداری به جهت استفاده در آموزشگاه ها , بانک ها و موسسات مالی , فرودگاه ها , دانشگاه ها , شرکت های خصوصی و .. به کار گرفته می شوند اما آنچه که بارز است تفاوت نوع مبلمان در هریک از محیط های گفته شده است .

هر محیط و سازمانی بنا به نوع کاربری و نیازی که دارد بایستی نوع مبلمان مخصوصی را به کار گیرد به طور مثال در فرودگاه ها و اماکن عمومی چون بانک ها از نوع مبلمان لوکس و گران قیمتی استفاده نمی شود , مبلمان این قسمت ها ساده , راحت و مناسب تمامی افراد است .

انواع مبلمان اداری

همانطور هم که پیش تر گفته شد مبلمان اداری شامل صندلی , میز , کتابخانه و سایر تجهیزات اداره جات و مجموعه هاست .

این اسباب ها و وسایل در انواع و مدل های مختلفی به جهت رفع نیاز افراد تولید می شوند , کارمندان و کارکنان مجموعه بایستی از محیطی راحت برخوردار باشند صندلی های طراحی شده برای محیط کار متناسب با فرم بدن هستند و در طولانی مدت باعث خستگی کارمندان و یا حتی مشتریان نمی شوند .


[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

مبلمان اداری و ویژگی ها آنان

سه شنبه 16 مرداد 1397
18:44
معین

مبلمان اداری و ویژگی ها آنان

اگر از کارمندان و افراد یک مجموعه در مورد بهترین نوع مبلمان اداری سوال کنیم همگی روی یک نقطه ی مشترک تاکید دارند و آن راحتی مبلمان است , افراد مجموعه ساعات زیادی را در محل کار خود می گذرانند پس انتظار دارند بعد از گذشت چند ساعت احساس خستگی یا درد در عضلات خود نکنند به همین دلیل هم گفته می شود مبلمان اداری نقش مهمی در سازوکارها و بازدهی های مجموعه دارند .

قسمت مدیریت یک مجموعه به هنگام خرید مبلمان اداری بایستی یک سری نکات و المان هایی را در نظر داشته باشند و بر اساس آن ها دست به خرید بزند , در این باره می توانند با کارمندان و همکاران نیز مشورت کنند و بر اساس نظر آن ها بهترین نوع مبلمان را تهیه نمایند .

ویژگی های مبلمان اداری

مبلمان اداری خوب و مناسب دارای یکسری ویژگی ها و خصوصیات هستند که در اینجا به شرح آن ها خواهیم پرداخت :

· یکی از مهم ترین ویژگی های یک مبلمان خوب کیفیت بالای آن هاست , همه ی افراد اجناس و کالاهای با کیفیت را ترجیح می دهند این مساله در مورد مبلمان نیز صدق می کند . این نوع مبلمان از متریال و پارچه های مرغوب و با کیفیتی تولید می شوند و طول عمر و دوام بالایی هم دارند و تا سال ها بدون اینکه تغییر حالت بدهند قابل استفاده می باشند .

· از دیگر ویژگی های مبلمان اداری شکل ظاهری آن هاست , مبلمانی با طرح ها و رنگ های زیبا همواره مورد پسند تمامی افراد هستند . البته این فاکتور به سلیقه و روحیه ی فردی هر شخصی مربوط است , تنوع مبلمان به شما امکان خرید هر نوع مبلی را مطابق با سلیقه تان می دهد .

· قیمت مبلمان نیز پارامتر مهمی است , افراد به هنگام خرید بایستی به بودجه ای که در اختیار دارند توجه کنند و بر اساس آن دست به خرید بزنند و عمدتا هم افراد مبلمانی با قیمت های مناسب را ترجیح می دهند .


[ بازدید : 52 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]