اصول طراحی داخلی

دوشنبه 22 مرداد 1397
12:00
معین

اصول طراحی داخلی :

طراحی داخلی ، یکی از علوم و تخصص هایی است که در حال حاضر و با توجه به اهمیتی که دارد ؛ به عنوان یک صمعت در دنیا نیز شناخته شده است .

محدوده ی بسیار وسیعی در حوزه ی کاری طراحی داخلی قرار می گیرند که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص به خود را دارند . اما با عنایت به این که بیشترین کاربرد این تخصص در زمینه ی ایجاد فضاهای خانگی و فعالیت های روزمره می باشد ؛ آشنایی داشتن با اصول اولیه و مهم آن ها برای مردم عامی و زنان خانه دار نیز ، به عنوان امری ضروری به نظر می رسد . چرا که با استفاده از این آموخته هاشان می توانند کیفیت فضاهای زیستی در جامعه را بالبا برده و فضاهایی دلنشین را به عنوان محیط کار و یا زندگی برای خود و افراد اطرلافشان فراهم آورند .

از این رو در طی این مطلب سعی کرده ایم که افزون بر نام بردن از اصول اساسی در طراحی داخلی ؛ آن ها را به گونه ای ساده برای افراد و اقشار غیر تخصصی نیز بیان نماییم تا بتوانند از آن ها استفاده نمایند .

طراحی داخلی طیف در برگیرنده ی عناصری مانند : فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی­گیرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و منظم و چشم نواز قرار داده شوند .

1. نور( فاکتوری که توانایی دید را در انسان ایجاد می کند)

2. فرم( توده ی فیزیکی یک شی دارای وزن بوده و سه بعدی اند)

3. فضا ( محدوده و محیط قابل دسترس برای انسان )

4. بافت ( مشخصه ای از یک شی ، که با لمس کردن یا دیدنقابلیت درک آن وجود داشته باشد )

5. شکل ( خط بیرونی یک شی را گویند)

6. رنگ (همان خاصیت بصری فرم می باشد )

7. حجم ( عنصری مهم که بصورت اجسام توپر و تو خالی دیده می شوند ).


[ بازدید : 59 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]