اهمیت استفاده از تجهیزات آموزشی

يکشنبه 25 شهريور 1397
15:29
معین

اهمیت استفاده از تجهیزات آموزشی

کلمات:

لوازم و ابزار کمک آموزشی- لوازم آموزشی- تجهیزات آموزشی- لوازم کمک آموزشی

متن:

لوازم و ابزار کمک آموزشی در سیستم آموزشی امروز بسیار رایج می باشد. این موضوع و گسترش این وسایل بیشتر به دلیل اهمیتی است که این ابزار در روند آموزش و یادگیری افراد به ویژه کودکان دارند. لوازم آموزشی اصولا برای یادگیری موضوع و یا مبحثی در میان دروس برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرند. این لوازم و تجهیزات آموزشی در یادگیری هر چه بهتر و سریع تر کودکان تاثیر زیادی دارد.

اهمیت استفاده از تجهیزات آموزشی مرغوب

همان طور که می دانید تجهیزات آموزشی تمامی ابزاری را که در محیط آموزشی از آن ها استفاده می شود را در بر خواهد گرفت. به این منظور که چه این ابزار حکم آموزشی داده باشند و چه نداشته باشند در حالت کلی به آن ها تجهیزات آموزشی گفته می شود. در حالت کلی برای این که یک محیط آموزشی دارای تمامی استاندارد های لازم باشد و به اصطلاح رو اصول باشد باید علاوه بر داشتن شیوه ی آموزشی خوب از ابزار مرغوبی نیز در آن استفاده شده باشد. به طور دقیق تر بهتر است وسایلی مانند میز و صندلی و دیگر ابزار از جمله تخته وایت برد ها از نوع استاندارد و مرغوب باشند. موارد نام برده شده دسته ای از عوامل را در بر می گیرد که تاثیری در یادگیری نداشته و یا خیلی کم دارند . دسته ی دیگر از تجهیزات آموزشی مستقیما بر روی یادگیری فرد به ویژه کودکان تاثیر دارد.

این دسته از تجهیزات آموزشی شامل لوازم کمک آموزشی هستند که در روند یادگیری بیشتر از مورد قبل حائز اهمیت هستند. به طور مثال فلش کارت، سی دی، رسانه ها، کتاب ها و... جزو لوازم کمک آموزشی به حساب می آیند که به مربی کمک خواهند کرد تا بهتر مطالب را به دانش آموزان القا کرده و دانش آموزان نیز بهتر و سریع تر مفاهیم را درک نمایند.


[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]