نقش تجهیزات آموزشی

يکشنبه 25 شهريور 1397
15:30
معین

نقش تجهیزات آموزشی

کلمات:

تجهیزات آموزشی- آموزش کودکان- تجهیزات کمک آموزشی- تدریس حروف الفبا

متن:

استفاده از تجهیزات آموزشی امروزه بسیار متداول شده است. این ابزار در روند یادگیری و نحوه ی تدریس دروس در سنین مختلف نقش بسیار زیادی دارد. از آن جایی که در بسیاری از مدارس معلمان برای تدریس درس ها از این ابزار استفاده می نمایند پس لازم است بدانیم این وسایل چه نقشی در روند تدریس و یادگیری دارند و چرا استفاده از تجهیزات آموزشی توصیه می شود در این متن می خواهیم نقش این ابزار را در یادگیری افراد مورد بررسی قرار دهیم.

نقش تجهیزات آموزشی در یادگیری چیست؟

می دانیم که در گذشته تنها وسیله ای که برای یادگیری و آموزش کودکان مورد استفاده قرار می گرفت کتاب ها و رسانه های اندکی بودند. اما در سیستم آموزشی امروز برای تدریس هر درسی یک وسیله ی آموزشی متفاوت از دیگری ساخته شده است. این لوازم آموزشی به صورتی طراحی شده اند که ذهن افراد به ویژه کودکان به راحتی از طریق آن به درک مطالب می پردازد. وسایل آموزشی در واقع در ذهن تاثیر فراوانی دارند. طبق تحقیقات انجام گرفته یادگیری فرآیندی فعال است و طبق تحقیقات هر چه تکرار و تمرین بیشتری وجود داشته باشد کودک بهتر مطالب را می آموزد. از طرفی تصاویر و صدا ها در ذهن ماندگار تر هستند یعنی ذهن افراد به گونه ای است که تصاویر را بهتر در خود ثبت می کند. لوازم و تجهیزات کمک آموزشی نیز بیشتر به شکل تصویری است یعنی فرد تصویری را که می بیند در ذهن می سپارد.

از این رو این لوازم و ابزار نقش بسیار موثری در یادگیری دارند. چرا که آموزش های تصویری دارند. به طور مثال فلش کارت و یا سی دی های آموزشی به صورت تصویر هستند از این رو کودک این تصاویر را در ذهن خود ثبت کرده و یاد می گیرد. در درس ریاضیات و یا تدریس حروف الفبا نیز هم می توان از فلش کارت و هم از سی دی های آموزشی استفاده نمود.


[ بازدید : 46 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]