آیا فروشگاه اینترنتی مالیت دارد؟

دوشنبه 10 دی 1397
22:06
معین

فروشگاه اینترنتی با نماد الکترونیکی بیشتر مورد اعتماد کاربران قرار خواهد گرفت.صاحب فروشگاه اینترنتی نیز به مانند دیگر فروشگاه ها میبایست مالیات پرداخت کنند

اطلاعاتی در رابطه با فروشگاه اینترنتی و مالیات مربوط به آن

فروشگاه اینترنتی امروزه به یک نوع کسب درآمد تبدیل شده است که برای راه اندازی آن دریافت مجوز از وزارت صنعت و معدن امری لازم و ضروری است. مجوز این نوع فروشگاه به صورت نماد الکترونیکی صادر می شود.

آشنایی با فروشگاه اینترنتی

امروزه خرید و فروش به صورت های مختلف انجام می شود و مانند گذشته تنها با حضور در فروشگاه های مختلف این مهم انجام نمی شود. خرید و فروش اینترنتی جزء روش های نوین است که بسیار مورد توجه افراد در جامعه قرار گرفته است. این مهم تنها از طریق فروشگاه های اینترنتی انجام می شود. روز به روز به تعداد انواع فروشگاه اینترنتی افزوده می شود و هر کدام در زمینه های مختلف به فعالیت می پردازند.

نکته مهم در رابطه با این نوع از فروشگاه های خرید و فروش، تنوع کالا و محصولات و خدماتی است که در اختیار کاربران عزیز قرار می گیرد. از مزیت های بسیاری این فروشگاه های اینترنتی برخوردار هستند. چرا که تحول عظیمی در زندگی بشریت ایجاد نموده اند.

دیگر نیاز نیست با پیمودن مسافت های طولانی برای خرید کالای مورد نظر در شهرهای مختلف جابه‌جا شد بلکه تنها با چند کلیک می توان بهترین اجناس و خدمات را خریداری نمود. مدیریت هزینه و زمان از جمله مواردی شناخته می شوند که از طریق این نوع خرید و فروش می توان به آنها دست یافت. نکته مهم مالیات مربوط به این نوع فروشگاه ها است که در بخش بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

آیا فروشگاه اینترنتی مالیت دارد؟

همان طور که در بخش قبلی نیز عنوان کردیم روز به روز به تعداد فروشگاه های اینترنتی افزوده می شود به طوری که تعداد این نوع فروشگاه ها با توجه به تحقیقات و آمارهای صورت گرفته در سال های اخیر به 15.000 مورد رسیده است.

برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می بایست صاحبین آنها از طریق وزارت صنعت و معدن به اخذ مجوز اقدام کنند. اگر وارد فروشگاه های اینترنتی شدید و نماد اعتماد الکترونیکی را مشاهده کردید می توانید با خیال راحت خرید خود را به انجام برسانید.

به جزء مجوز فروشگاه اینترنتی از موضوعات مهم دیگر که در رابطه با آن بحث های مختلفی انجام می گیرد مالیات مربوط به این نوع فروشگاه ها است که در چند سال اخیر این قانون وضع شده است. بسیاری از دارندگان این نوع فروشگاه ها در رابطه با وضع این قانون عدم نارضایتی خود را اعلام کرده اند.

سازمان دارایی برای دریافت مالیات معیاری را وضع کرده است و آن تاریخ دریافت نماد الکترونیکی است که هر فروشگاه مجازی می بایست پس از اخذ آن برای پرداخت مالیات تعیین شده اقدام نماید.

نحوه تعیین مالیات فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی از زمان اخذ مجوز ملزم به پرداخت مالیات می باشند اما این سوال در ذهن خطور می کند که چگونه این مالیات برای این نوع فروشگاه ها تعیین می شود. در ابتدا عنوان کنیم که معافیت از پرداخت مالیات هیچ گونه ارتباطی به نوع کسب درآمد و فعالیت فروشگاه اینترنتی نخواهد داشت و همه (دارندگان نماد الکترونیکی) موظف هستند برای پرداخت مالیات درخواست دهند.

معیار تعیین مالیات بر اساس اطلاعاتی است که دارندگان فروشگاه های اینترنتی آنها را در زمان درخواست ارائه داده اند در صورت مغایرت این اطلاعات با حقایق قوانین جدید طبق مدارک وضع خواهد شد. با توجه به این دارنده فروشگاه اینترنتی فردی حقیقی است یا حقوقی می توان به تعیین مالیات اقدام نمود. در واقع این نوع مالیات به مانند فروشگاه های عادی تعیین می شود.


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]