شناخت یراق آلات

سه شنبه 19 آذر 1398
22:21
معین

شناخت یراق آلات

شناخت یراق آلات برای طرفداران این صنعت بسیار مهم است. یراق آلات از جمله تجهیزات مکمل در بدنه ی وسایل کاربردی در سطوح مختلف زندگی هستند. در این مقاله با کلیاتی از یراق آلات آشنا می شویم.

شناخت یراق آلات

فرض کنید وسیله ای دارید که به جهت استفاده و یا زیبایی می توانید با توجه به سلیقه خود تغییراتی را در آن ایجاد کنید. و یا از تجهیزی استفاده می کنید که متعلقاتی الزامی اما در نوع و شکل و جنس در شرایطی اختیاری قرار دارد، بهره می ‌برید. خب، شما دارید از وسیله ای بهره می برید که نیاز به یراق آلات دارد.

در یک نگاه کلی می ‌توان به کلیه تجهیزات و الزامات همراه شده با یک تجهیز، یراق آلات گفت. شما در مسیر زندگی روزانه خود و در هر مکانی که فکرش را بکنید و به هر سبک و اسلوبی که زندگی می کنید، به هر صورت با این تجهیزات مواجه هستید. از آنها با هدف آسایش و راحتی در امور زندگی خود استفاده می ‌کنید، بدون آنکه متوجه حضور آنها باشید و یا آنکه به شرایط آسوده ای که از حضور آنها برای شما ایجاد شده، فکر کرده باشید.


شناخت تجهیزات یراق آلات

چیز هایی از قبیل دستگیره ی درب و پنجره و یا کابینت، شیر آب، مغزی در، لولا‌ی انواع درب ها و… از جمله این تجهیزات هستند که در زندگی جاری ما وجود دارند و ما تنها وقتی به وجود پر اهمیت آنها پی می بریم که احیانا خراب شده باشند و خرابی آنها قسمتی از روند جاری زندگی ما را مختل کرده باشند. مثلاً تجسم کنید که شما هرگز به اهمیت دستگیره ی درب اتاق خوابتان توجه خاصی نداشتید. اما همین که می شکند و باز کردن درب اتاق که تا قبل از آن ساده ترین کار ممکن بود، به یک فاجعه ی چند ساعته در زندگی شما تبدیل خواهد شد.

خرید تجهیزات یراق آلات

اینجاست که احتمالاً طرح سوالاتی عجیب اما آشنا در ذهن شما نقش می ‌بندد. چطور به شناخت یراق آلات برسیم؟ سوالاتی مانند دستگیره در را چطور تعمیر کنیم؟ اگر نمی شود تعمیر کرد، از کجا بخریم؟ قیمت آن چند است؟ چه جنسی بهتر است؟ مغازه اش کجاست؟ اصلا چه مغازه ای آن را می فروشد؟

خب، برای جواب سوالات باید کاری بکنید و در ادامه قطعاً با مفهوم یراق آلات و یراق آلات فروشی رو به رو خواهید شد و خیلی ساده در چند ساعت با یک مغازه ی نه چندان جذاب که پر است از تجهیزات کوچک و بزرگ یک خانه آشنا خواهید شد. مغازه ای که یراق آلات فروشی است و شاید بارها دیده بودید و خیلی توجه شما را جلب نمی کرده است.

انواع یراق آلات

همانطور که گفتیم این تجهیزات به نوعی تکمیل کننده ی تجهیزات بزرگ در یک خانه و یا یک مکان هستند. با بررسی انواع یراق آلات به شناخت یراق آلات می رسیم. از لولای درب ها گرفته تا دستگیره ها و شاید وسایل تزیینی. برخی از این یراق آلات در دسترس و با شرایط قابلیت رویت بودن هستند. به گونه ای که شما به وضوح حضور و کاربرد آنها را در زندگی جاری خود خواهید دید. یک دستگیره ی ساده می‌تواند از این دست یراق آلات به حساب آید. اما برخی در دل تجهیز پنهان می‌شوند. به طوری که دیگر به این سادگی ها در همراهی نگاه یا دستان شما قرار نخواهند گرفت. مانند یک ریل کشوی کابینت. خرابی این دست از تجهیزات است که می ‌تواند حضور پررنگ آنها را در کنار شما اثبات کنند. از انواع آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یراق آلات کابینت: از انواع دستگیره ها گرفته تا لولاهای خاص و ریل های پنهان در بدنه ی کابینت ها. یراق آلات کابینت از جمله مهمترین نوع در خانواده یراق آلات محسوب می ‌شوند. توسعه روز افزون کابینت به همراه پیشرفت های این سال های اخیر در مسیر کیفیت و کارایی این محصول باعث شده تا یراق آلات کابینت نیز همراه با دنیای رو به پیشرفت کابینت، هر روز مدرن تر، پیچیده‌تر و در عین حال زیباتر بشوند.
  • یراق آلات درب و پنجره: انواع دستگیره ها، لولاها، آرام بند ها، ریل ها، قفل ها و… در بدنه ی یک درب و پنجره می تواند شامل این گونه باشد. در این مورد نیز توسعه روز افزون صنعت درب و پنجره باعث بوده تا شاهد ظهور انواع یراق آلات با سطح کیفی و خلاقانه ی بالایی در این زمینه باشیم. لولاهایی خاص، دستگیره هایی که توانایی هایی فراتر از یک دستگیره پیدا کرده اند، ساختار های نوین در انواع ریل ها و آرام بند ها از جمله جذابیت های روزافزون این دست از تجهیزات می باشد.
  • یراق آلات کمد دیواری: شاید در نگاه اول آن را در ردیف یراق آلات کابینت قرار دهید. اما در عین تشابه خیلی هم مقایسه ی کاملی نیست. کمد دیواری همانطور که ساختار متفاوتی دارد، یراق آلات متفاوتی نیز طلب می ‌کند.

یراق آلات چوب و آینه و همچنین راه پله نیز می ‌تواند از دیگر انواع یراق آلات محسوب شوند.


[ بازدید : 415 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]