طراحی داخلی چیست

دوشنبه 22 مرداد 1397
11:59
معین

طراحی داخلی چیست ؟

طراحی داخلی به عنوان علمی که در حد واسط میان معماری و طراحی قرار می­ گیرد ، عبارت است از : بهینه­ سازی فضاهای داخلی ساختمان­ ها به منظور انجــام فعالیت­ های روزمره یعنی زندگی و کار .

ایبن علم به همان میزان که شامل جنبه­ های کاربردی، ساختاری و فنی را شامل می­ شود، طراحی تجسمی و جنبه­ های بصری و زیبایی­ شناسانه را نیز در بر دارد .

بخش زیادی از عمر آدمی در فضاتهی داخلی ساختمان ها سپری می شود . و همین امر ، اهمیت داشتن ایجاد فضاهای متناسب با فعالیت های روزمره و در عین حال متناسب با روحیه ی آدمی را ناگزیر می نماید .

طراحی داخلی که امروزه به عنوان یک هنر و صنعت در دنیا شناخته می شود ؛ گشتره ی کاری بسیر وسیعی دارد و به عنوان مثال به غیر از این که با فضاهای گسترده در ارتباط می باشد . با توجه به ایجاد جامعه ی مدرن و کوچکتر شدن فضاها ، استفاده از آن برای بهینه سازی فضاهای کوچک مثلا 40 متری و آشنایی با بهترین نحوه ی چیدمان در این فضاها ، امری ضروری به نظر می رسد .

طراحی داخلی در بر گیرنده ی عواملی مانند : رنگ، بافت، دیوار، فرم، نور، کف، سقف، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان می باشد که قرار گرفتن آن ها در یک طرح و قالب متناسب و خوشایند ، از ضروریات غیر قابل انکار می باشد .

بنابراین و با توجه به نکات بالا ، طراحی داخلی را اغلب در ردیف هنرهای تجسمی به شمار می آورند که آشنایی زیاد با عناصر و اصول طراحی تجسمی و مبادی سواد بصری یکی از اصول انکار ناپذیر موفق شدن در این رشته و تخصص می باشد.

بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت ­سازی زندگی را می توان هدف والای طراحی داخلی دانست . چرا که بدون استفاده ی از آن ؛. فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را ندارد .


[ بازدید : 47 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]